به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

امکانات وب

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    انتخاب لباس کار مناسب و نقش آن در افزایش بهره وری

    یکی از مهمترین عوامل در حفظ ایمنی و سلامت در محیط کار لباس کار مناسب است تا ضمن یکپارچه سازی ظاهری پرسنل امنیت و سلامت آنان را نیز تامین کند، لباس کار نامناسب نیز می‌تواند تبادلات حرارتی میان انسان و محیط را محدود کند و سبب ایجاد تنش‌های حرارتی، اختلالات جسمانی و روانی و کاهش راندمان کار و بهره‌وری گردد و به همین منوال لباس کار مناسب میتواند نقش ملموسی درارتقای بهره وری ایفا کند . تولید پوشاک کار در برگیرنده مواردی است که در ادامه به بررسی اجزاء آن به تفصیل خواهیم پرداخت

    جنس پارچه          

    استاندارد های بین المللی تعریف شده برای جنس پارچه لباس کار بستگی به آیتم هایی دارد که در ذیل به بررسی آن میپردازیم.

    نوع کاربری و شغل استفاده کننده

    با توجه به موارد استفاده از لباس کار در شرایط مختلف کاری لازم است متریال و نوع پوشش لباس کار نیز متناسب با کاربری و حفظ ایمنی استفاده کننده در مقابل مخاطرات آن شغل باشد . برای مثال استفاده از لباس کاری که پارچه آن کاملا از مواد پلی استری و نفتی تهیه شده در شغل هایی که در معرض پاشش مواد مذاب و شعله آتش هستند ( جوشکاری برق –جوشکاری آرگون – ریخته گری و ....)کاملا غیر ایمن و احتمال آتش گرفتن لباس میرود. در اینصورت با بروز حادثه آسیب های جدی و حتی آسیب های جانی به استفاده کننده وارد خواهد آورد .

    لازم به ذکر است که بیش از 80% لباس کار های موجود در بازار از این قبیل پارچه ها استفاده نموده اند. لباس کار مناسب برای این قبیل شغل ها باید مقاوم در برابر آتش مانند پارچه های ضد حریق FR (دیرسوز) یا حتی المقدور از پارچه با بیش از 70%  کتان انتخاب شوند.

    شرایط آب و هوایی

    طبق ماده 70 آیین نامه تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی لباس کار باید ضمن تامین حفاظت کافی و راحت و سبک و متناسب بدن باشد . با توجه به شرایط متفاوت جوی در کشور و چهار فصل بودن جو ایران جنس و وزن پارچه لباس کار باید متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب شود تا مقوله راحتی در استفاده نیز تامین شود ضمنا مقاومت خوبی در شرایط سخت کاری داشته باشد . به عنوان مثال لباس هایی که در شرایط جوی مرطوب شمال کشور استفاده میشوند به دلیل رطوبت بالا در معرض پوسیدگی الیاف طبیعی هستند.

    در مناطق گرم خیز و خشک الیاف طبیعی مانند پنبه و کتان به دلیل تهویه مناسب هوا و جذب تعریق بدن مناسب هستند وپارچه دارای این الیاف باید ضخامت کم و با وزن پایین انتخاب شود.

    در مناطق کوهستانی و سردسیر نیز الیاف طبیعی و پنبه و کتان نیز با ضخامت بالاتر و گرمای بالاتر از 350 گرم در متر میتواند نقش موثری در حفظ دمای بدن ایفا کند.

    مدل دوخت

    بی شک یکی از مهمترین مقوله ها در انتخاب لباس کار مناسب مدل و نحوه دوخت آن است که میابید متناسب با شرایط شغلی باشد . در آیین نامه تجهیزات حفاظت فردی به استاندارد های اولیه لباس کار بایدها و نبایدهای آن به صورت سر فصل و کلی اشاره شده و علاوه بر مسایل ایمنی نکات دیگری نیز در این زمینه حایز اهمیت است که به آن اشاره خواهیم کرد .

    راحتی در حین کار یک مقوله مهم در لباس کار محسوب شده که عمده آیتم موثر آن مدل و نوع دوخت لباس است . متاسفانه لباس کارهای تولید شده داخل فاقد طرح بومی و ملی بوده و قریب به اتفاق آن الگو برداری شده از مدل های قدیمی لباس کار خارجی است.

    البته این الگوبرداری مزایایی نیز داشته که اساندارد های تعریف شده خارجی نیز الگوبرداری شده اند. لیکن همخوانی بین متریال استفاده شده و مدل وجود ندارد.

    مقوله ی مهم دیگری که در دنیای حفاظت فردی اخیرا نقشی بسیار مهم و پررنگی پیدا نموده و ترنم هایی از آن را در بازار داخل شاهد هستیم , آیتم زیبایی و شکیل بودن تجهیزات حفاظت فردی است که لباس کار بارزترین آن است .

    زیبایی و شکل ظاهری لباس کار حسن خوشایندی به استفاده کننده آن خواهد بخشید که تلفیق این موضوع مهم با حفظ ایمنی و راحتی استفاده , نقش بسزایی در افزایش بهره وری کارکنان خواهد داشت و اعتماد بنفس بالایی به آنان خواهد بخشید .

    سایز بندی

    یکی دیگر از مشکلاتی که خریداران را در نهایت استفاده کنندگان لباس کار را با آن دست به گریبانند , نبودن الگوی واحد تعریف شده در سایز بندی لباس کار است .

    با مقایسه محصولات تولیدی های مختلف به لحاظ اندازه حتی به اختلاف های چند سایزی در آن بر میخوریم که باعث سردرگمی خریداران در انتخاب سایز مناسب جهت استفاده کارکنان است.

    بسته بندی و ارائه

    یک از بزرگترین نقاط ضعف محصولات داخلی لباس کار پایین بودن کیفیت و شکل بسته بندی به صورت حداقل است. نکاتی که در بسته بندی حائز اهمیت است شامل موارد ذیل است

    بسته بندی تکی و گروهی مناسب که شکل ظاهری لباس و خصوصیات ایمنی آن در برابر آسیبهای حمل و نقل حفظ شود.

    استفاده از علائم تصویری مربوطه جهت نشانه گزاری لباس کار برای مشخص شدن نوع حفاظت ایجاد شده در بسته بندی تکی و جمعی آن.

    استفاده از علائم تصویری مربوطه جهت نشانه گزاری لباس کار برای مشخص شدن نحوه نگهداری ، شستشو و ...

    فروشگاه ایمن ترافیک کالا این امکان را برای شما فراهم نموده است که انواع لباس کار با تنوع بالا و کیفیت عالی را ببینید و انتخاب کنید. قیمت لباس کار از مدل دوخت لباس ایمنی و نوع پارچه آن تاثیر می گیرد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در مورد مدل، نوع پارچه و قیمت لباس کار می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

    لباس کار

    malihe
    شنبه 29 شهريور 1399 - 0:34
    بازدید : 285

    لباس کار

    لباس کار به عنوان یکی از وسایل استحفاظی فردی مطرح می باشد و کلیه کارکنان باید با لباس کار مناسب محل کار در سر کار حاضر شوند. لباس کار کارکنان دارای خصوصیات ذیل بوده و مطابق مقررات ذیل در اختیار کارکنان قرار می گیرند.

    معمولاً لباس کار به عنوان یک پوشش سراسری تنه، دست و پاها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت میکند. ساده ترین شکل لباس کار در دو فرم ظاهری بلوز و شلوار (دو تکه) و نوع یکسره و از جنس الیاف طبیعی و یا درصدی الیاف طبیعی و مصنوعی و در مواردی تماماً از الیاف شیمیایی و صنعتی تولید می­شود. بدیهی است هر چه الیاف بکار رفته شده در پارچه طبیعی تر باشد، تبادل حرارتی آن آسانتر است. البسه اختصاصی در مشاغل ویژه و نیز فصول سرد که از جمله می توان لباس عایق سرما و رطوبت مخصوص سردخانه،‌ لباس نسوز مخصوص کوره و لباس ضد حریق از جنس پارچه های PVC را نام برد. لباس حفاظتی در برابر گرما از الیاف مخصوصی با پوشش آلومینیوم که تا 90% اشعه مادون قرمز را برگشت می دهد، ساخته شده و به منظور کار در مجاورت کوره ها و فرآیندهای حرارتی استفاده می شود.

    خصوصیات لباس کار ایمن عبارت است از:

    لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن استفاده کننده باشد.

    کارکنانی که با ماشین کار می کنند و یا در جوار ماشین آلات مشغول کار هستند باید از لباس کاری استفاده کنند که هیچ قسمت آن باز یا پاره نباشد. آویزان نمودن زنجیر ساعت، کلید و نظایر آنها روی لباس کار اکیداً‌ ممنوع است.

    در محل کار که احتمال خطر انفجار و یا حریق باشد استفاده از یقه نورگیری (آفتاب گردان) و زه و دسته عینک که از انواع سلونوئید ساخته شده اند و همچنین همراه داشتن سایر مواد قابل اشتعال برای کارکنان مربوطه اکیداً ممنوع است.

     در صورتیکه انجام کاری ایجاب نماید که کارکنان آستین لباس کار خود را مستمراً بالا بزنند بایستی از لباس کار آستین کوتاه استفاده نمایند.

     کارکنانی که در محیطهای آلوده به گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار و یا مسموم کننده بکار اشتغال دارند، نباید لباسهای جیب دار و یا لبه دار (دوبل شلوار) را در بر داشته باشند، چون ممکن است گرد و غبار و مواد مزبور در چین و لبه لباس باقی بمانند.

     لباس ایمنی مخصوص کارکنانی که با مواد خورنده و یا مضر کار می کنند باید آب و گاز در آن نفوذ ننموده و جنس آن مناسب با نوع ماده و یا موادی که با آنها کار می کنند باشد.

     لباس نسوز مخصوص حفاظت در مقابل حریق بایستی شامل کلاه، دستکش و کفش بصورت یک تکه و سر هم باشد.

     لباس کارکنانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می کنند باید بصورت یکپارچه و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد.

     لباس بارانی به صورت پالتویی کلاه سر خود را از جنس پارچه ضد آب با آستری نخی (جهت مناطق معتدل) و یا آستری پشمی (جهت مناطق سرد سیر) با رنگ مصوب تهیه شود.

    کارکنانی که لباسشان بمواد نفتی یا شیمیایی خطرناک آغشته شود باید فوراً لباس خود را شسته و یا تعویض نموده و آن قسمت از بدن را نیز که در تماس بوده با شوینده های مناسب بشویند. هیچ یک از کارکنان حق ندارند با لباس آغشته به مواد نفتی و یا مواد شیمیایی به آتش، شعله و دیگر منابع حرارتی نزدیک شوند و یا کبریت و فندک و غیره روشن نمایند.

    در صورت پارگی، ‌خراب شدن و یا آلودگی بمواد نفتی یا شیمیایی خطرناک لباس کار باید برای تمیز شدن آن اقدام نمایید و در صورت نیاز به تعویض به سرپرست مربوط ارائه شود.

    تذکر 3: البسه آغشته به روغن و یا گریس باید فوراً از تن خارج شود چون ممکن است ایجاد ناراحتی پوست نماید.

    خرید لباس کار با قیمت مناسب و با کیفیت

    خرید لباس کار نیاز به تحقیق و بررسی دارد. شرایط محیط کار و خطراتی که در آن وجود دارد تاثیر بسیاری در انتخاب نوع پارچه دارد. پارچه انتخابی شما باید راحتی کارگر، کارفرما و مهندس را فراهم آورده و خطرات موجود در محیط را نیز دفع نماید. پارچه های انتخاب شده برای لباس کار تنوع بسیار زیاد دارد و از پارچه نخی تا ویسکوز و پنبه و جین و کتان در دوخت انواع لباس کار به کار می رود. قیمت لباس کار از مدل دوخت لباس ایمنی و نوع پارچه آن تاثیر می گیرد.

     تمامی اطلاعات در مورد لباس کار را می توانید از فروشگاه اینترنتی  ایمن ترافیک کالا دریافت کنید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در مورد مدل، نوع پارچه و قیمت لباس کار می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

    لباس کار

    malihe
    سه شنبه 25 شهريور 1399 - 0:38
    بازدید : 325

    اجزاء کلاه ایمنی

    کلاه ایمنی از دو بخش عمده تشکیل شده است:

    پوسته بیرونی (Shell): بخش خارجی کلاه بدون ضمائم داخلی آن را پوسته گویند که وظیفه اصلی آن مقاومت در برابر نیروهای وارده خارجی است. پوسته بیرونی شامل سطح پوسته می باشد.

    متداولترین موادی که برای تولید پوسته بیرونی کلاه استفاده می‌شوند عبارتند از:

    • پلیمرهای PVC که از دو نوع ماده پلاستیکی بنام‌های پلی‌اتیلن PE و ABS ساخته شده‌اند ( ABS از مقاومت بالاتری نسبت به ضربه ، حرارت و پاشش مواد برخوردار است)
    • فایبرگلاس. (در برابر گدازه‌ها نباید از PVC استفاده کرد و باید از جنس فایبرگلاس استفاده کنیم)
    • آلومینیوم
    • لبه های دور کلاه
    • شیارهای نصب تجهیزات ایمنی
    • سوراخ های نصب چانه بند
    • سوراخ های تهویه هوا (برای کلاه های مخصوص محیط های گرم)
    • نقاب یا آفتابگیر کلاه (برای کار در ارتفاع از کلاه های بدون نقاب استفاده می شود)

    تاریخ و استاندارد حک شده بر روی بدنه کلاه (درصورتیکه کلاه بدون تاریخ تولید باشد و یا تاریخ تولید آن بصورت برچسب باشد، از درجه اعتبار ساقط است و به هیچ عنوان نباید از آن استفاده نمود)

    • یراق داخل کلاه (Suspension): این قسمت، پوسته بیرونی کلاه را بدون ایجاد تماس با سر ، بروی سر نگهداشته و نیروهای وارده از طریق پوسته کلاه را جذب و مستهلک می‌نماید.

    یراق داخل کلاه شامل:

    • هدگیر (می بایست از موارد نرم و انعطاف پذیر ساخته شود تا برای استفاده در مدت زمان طولانی راحت باشد.
    • عرقگیر (جهت رعایت نکات بهداشتی، قابل تعویض و شستشو باشد)
    • تقسیم کننده فشار (معمولا بصورت صفحه ای دایره شکل در وسط یراق است که تسمه ها را به یکدیگر ارتباط می دهد)
    • تنظیم کننده ارتفاع یراق (برای موهای پرپشت و موهای کم ارتفاع، یراق می بایست تغییر کند)
    • تنظیم کننده اندازه هدگیر (از آنجایی که اندازه سر افراد مختلف متفاوت است و کلاه می بایست بروی سر محکم شود باید دارای سیستم تنظیم اندازه باشد)
    • ضربه گیر (معمولا بصورت قطعات فنری شکل و در قسمت اتصال یراق به بدنه قرار دارد)
    • تسمه ها ( به صورت پلاستیکی یا ابریشمی می باشد و بصورت 4 بند و یا برای ایمنی بیشتر بصورت 6 بند است که بوسیله 4 نقطه اتصال و یا برای ایمنی بیشتر بوسیله 6 نقطه اتصال و یا باز هم برای ایمنی بیشتر بوسیله 8 نقطه اتصال به بدنه کلاه متصل می شود)

    فاصله اجزاء‌ تعلیق ساز با سر دارای یک معیار است که فاصله ایمن نامیده می‌شود حداقل این فاصله 3 سانتی‌متر است.

    به طور کلی وزن کلاه نباید از 400 گرم بیشتر باشد.

    تعویض کلاه های ایمنی

     – هر کلاه ایمنی در صورت استفاده در شرایط نرمال می بایست بطور منظم هر 3 سال یکبار تعویض شود.

     – در صورتیکه کلاه ایمنی در شرایط آب و هوایی و یا محیطی نامطلوب استفاده شود میبایست هر 1 سال یکبار تعویض شود.

     – در صورتیکه علائم پوسیدگی، ترک خوردگی ، شکستگی و… مشاهده شود می بایست تعویض شود.

     – در صورتیکه مدت 5 سال از تاریخ تولید درج شده بر روی کلاه گذشته باشد می بایست تعویض شود .(درصورت نگهداری در انبار)

     – در صورت اصابت یک شئ سنگین حتی اگر علائم فوق در آن مشاهده نشود می بایست تعویض شود.

     – در صورتیکه زیر نور مستقیم آفتاب استفاده شود می بایست هر 1 سال یکبار تعویض شود.

     – در صورتیکه در محیط کار، رنگ، مواد شیمیایی و یا شوینده بر روی کلاه ریخته شود می بایست هر 1 سال یکبار تعویض شود.

    خوشبختانه امروزه کلاه ایمنی در تنوع بسیار بالایی در ایران تولید می شود و هر فردی با هر توانایی شغلی می توانند بهترین کلاه ایمنی متناسب با شغل خود را از سایت ایمن ترافیک کالا خریداری نمایند. خرید کلاه ایمنی مطابق با شغل و خطرات موجود در محیط کار امری بسیار ضروری است. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان در زمینه قیمت کلاه کار در انواع مختلف، نوع کلاه ایمنی و متریال به کار رفته در ساخت آن با مشاوران و کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

    کلاه کار

    malihe
    سه شنبه 25 شهريور 1399 - 0:15
    بازدید : 330

    کفش کار چه ویژگی هایی باید داشته باشد

    مناسب ترین و بهترین پا پوش هایی که برای محافظت و سلامتی پا ها پیشنهاد می شود کفش های ایمنی می باشند. کفش ایمنی با استفاده از خصوصیت ها و ویژگی هایی طراحی و تولید می شوند که پا ها را از صدمه دیدن در مقابل حوادث و خطراتی که در حین کار کردن ممکن است رخ دهد حفاظت می کنند . پا ها از جمله اعضای اصلی بدن می باشند و سلامتی آن بر عهده خود افراد و یا کار فرمایان شرکت ها و کارخانه ها و هر سازمانی می باشد ، بنابراین تهیه و خرید کفش ایمنی مناسب در کار های سخت ، اصل مهمی می باشد که باید حتما از آن پیروی کرد .

    کفش ایمنی با سر پنجه فولادی که در پنجه آن ها به کار رفته است قادر می باشند از انگشتان پا در برابر انرژی معادل با 200 ژول و نیروی فشردگی حداقل 15 کیلو نیوتن محافظت کنند و از قطع شدن آن ها در مقابل افتادن اشیا سنگین و یا تیز جلو گیری نمایند . کفش ایمنی همچنین خاصیت ضد لغزندگی دارند که از افتادن و لغزیدن افراد جلوگیری می کند .

    کفش ایمنی از چرم ها غیر قابل فساد که پوست دباغی شده ی سبک وسنگین می باشد تولید می شوند . زیره کفش ایمنی از جنس هایی همچون pv و pu می باشد که مولکول های بزرگی می باشند که واحد های ساختاری تکرار شونده دارند که به وسیله پیوند های شیمیایی به هم وصل می شوند .

    آستر درونی کفش ایمنی پارچه هایی هستند که جنس های متنوعی دارند و قسمتی می باشد که پا ها مستقیما با آن در تماس می باشند . آستر کفش ایمنی باید توانای جذب عرق پا را داشته باشند .

    کفش ایمنی علاوه بر این‌که توانایی حفاظت از پاها را باید داشته باشند، باید رنگ‌ها و مدل‌ها و زیبایی آن‌ها نیز به‌گونه‌ای باشد که خریدار یا مصرف‌کننده با میل و رغبت از آن‌ها استفاده کنند و صرفاً جهت مراقبت از پاها نباشد و با بی‌میلی نپوشند.

    ما در فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا با بهترین کیفیت و خدمات و پشتیبانی و فروش مستقیم کالاها در خدمت شما بزرگواران هستیم. این فروشگاه کفش ایمنی را در انواع گوناگون برای شغل های مختلف ارائه می دهد . علاوه بر تولید و طراحی کفش های ایمنی زیبا و مناسب ، تجهیزات ایمنی دیگری از قبیل لباس های کار که شامل کاپشن شلوار های ایمنی و اورکت مهندسی و رو پوش های بهداشتی و تیشرت و سرهم می باشد نیز با کیفیت بالا تولید می کند که مخصوص کار ها و شغل های متفاوت می باشند و تنوع رنگی زیادی دارند . کفش های ایمنی در این فروشگاه به صورت کفش ایمنی ساق بلند و یا ساق کوتاه ، کفش نسوز یا کفش ایمنی آتش نشانی ، کفش های ایمنی مهندسی و کفش ایمنی عایق برق به فروش می رسد. در صورت نیاز به خرید لباس کار ، کفش کار و انواع تجهیزات ایمنی و ساختمانی از فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا دیدن فرمایید.

    کفش ایمنی

    malihe
    دوشنبه 24 شهريور 1399 - 23:57
    بازدید : 296

    تضمین سلامتی چشم با عینک ایمنی کار

    رعایت نکات ایمنی و محافظت از سلامتی خود، در تمام لحظات زندگی ضروری است و بهتر است به آن توجه زیادی شود. حال اگر در یک محیط کاری و شرایط سخت کار می‌کنیم، این محافظت از سلامتی و دقت باید افزایش یابد تا بدون هیچ گونه خطر و آسیبی به خود، کار را به اتمام برسانیم. خوشبختانه لوازم ایمنی، به خصوص عینک ایمنی کار بسیار متنوع همراه با امکانات خیلی زیاد وارد بازار شده که به راحتی می‌توان با کمک آنها از اعضای بدن در برابر مواد شیمیایی، مصالح و سایر خطرات احتمالی جلوگیری کرد. قیمت عینک ایمنی هم برای شما مهم است و میخواهید عینکی مناسب با قیمت مناسب خریداری کنید پس با ماهمراه باشید.

    فرم محافظ کار عینک ایمنی

    یکی از مزیت های استفاده از عینک کار؛ فِرِم محافظ آن است که از نایلون عالی طراحی و ساخته شده که مانع ورود ذرات گرد و غبار، فلز، چوب و براده آن، مواد شیمیایی، اشعه ماوراءبنفش و سایر مواد مضر و خطرناک به چشم افراد می‌شود. پس فراموش نکنید که با کمک این عینک های ایمنی کار می‌توانید بدون هیچ استرسی به کار خود ادامه دهید.

    حال به معرفی چند نوع عینک ایمنی می پردازیم.

    انواع عینک ایمنی

    • عینک ایمنی مخصوص جوشکاری
    • عینک ایمنی سنگ زنی و برشکاری
    • عینک ایمنی گاگل
    • عینک ایمنی آزمایشگاهی

    ویژگی های عینک جوشکاری

    جوشکاری یکی از کارهایی است که بدون استفاده از عینک ایمنی ، به چشم آسیب خیلی زیادی وارد می‌شود و گاهی صدمات جبران ناپذیری برای کارگران به وجود می‌آورد. در جوشکاری علاوه بر محافظت دهان، پوشیدن لباس کار و ماسک، استفاده از عینک ایمنی هم ضروری است که بهتر است به آن توجه ویژه ای شود. البته عینک جوشکاری از دو دسته شفاف و سفید تشکیل شده که ویژگی های آن را به صورت تخصصی در ادامه برای شما بررسی خواهیم کرد.

    عینک جوشکاری شفاف

    فواید استفاده از عینک جوشکاری شفاف این است که از بدنه پلی کربنات تشکیل شده که به دلیل مقاومت شیمیایی و همین‌طور مکانیکی بالایی که دارد؛ از چشم در برابر ذرات آزار دهنده گرد و غبار و سایر مواد خطرناک محافظت می‌کند. یکی دیگر از نکات حائز اهمیت عینک جوشکاری شفاف؛ مقاومت خیلی زیاد آن در مقابل اشعه 400uv است.

    یک ویژگی جالبِ دیگر!

    عینک ایمنی جوشکاری از نوع شفاف قابلیت این را هم دارد که بر روی عینک طبی استفاده شود و به دید بهتر افراد کمک زیادی کند.

    عینک جوشکاری سفید

    این نوع عینک جوشکاری هم، از یک مواد بی رنگ، اما مقاومت بالا که احتمالا برای شما نامی آشناست؛ پلی کربنات ساخته شده که به درستی می‌تواند از چشم های شما که در حال جوشکاری هستید، محافظت کند. علاوه بر این، این نوع عینک می‌تواند مانع ورود ذرات گرد و غبار، اشعه های خطرناک به چشم شود. این را هم فراموش نکنید که عینک جوشکاری سفید ، بسیار سبک و قابل حمل در هر مکان طراحی و تولید شده است.

    ویژگی های عینک سنگ زنی

    لنزهای ضد خش و شفاف عینک سنگ زنی برشکاری ، اغلب از پلی کربنات ساخته شده. یکی از دلایلی که این عینک کار را از متمایز کرده، مقاومت حرارتی، سختی و شفافیت این ماده پلیمری است که به همین دلیل در شیشه های عینک های ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این موارد گفته شده، مقاومت حرارتی زیاد عینک برشکاری ، موجب می‌شود تا کاملاً اشعه های خطرناک ماوراء بنفش را جذب کند تا هیچ گونه آسیبی به چشم ها وارد نشود.

    راه حلی برای دسته های آسیب پذیر عینک ایمنی کار

    بسیار واضح است که یکی از اعضای آسیب پذیر در عینک های ایمنی کار ، دسته های آن هستند که به راحتی در حین کار ممکن است به هر دلیلی شکسته شود. یکی دیگر از دلایلی که استفاده از عینک ایمنی سنگ زنی را ضروری کرده؛ وجود رشته مفتول هایی است که جهت افزایش مقاومت بالا در داخل دسته های عینک قرار داده می‌شود.

    ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی این آمادگی را دارد که در صورت تماس شما با شماره های داخل سایت مشاوره کاملی درباره قیمت عینک کار، نحوه انتخاب بهترین عینک ایمنی دریافت نمایید. عینک کار نیز مانند دیگر تجهیزات ایمنی شخصی تنوع بسیار زیادی دارد. بدیهی است که هر یک از آنها برای محیط کار خاص و برای شرایط کاری خاص طراحی شده اند. نحوه انتخاب و خرید عینک کار کار پیچیده ای به نظر نمی رسد اما تنوع بالای محصولات انتخاب را سخت خواهد کرد.  ایمن ترافیک کالا به  عنوان تولید کننده عینک ایمنی خرید آنلاین محصولات را برای مشتریان خود فراهم آورده است.

    عینک ایمنی

    malihe
    دوشنبه 24 شهريور 1399 - 22:48
    بازدید : 267

    نکات مهم در هنگام خرید دستکش ایمنـی

    برای خرید و انتخاب و استفاده و خرید دستکش ایمنی توجه به ریز نکات موجود می تواند یک انتخاب عالی را رقم زده و میزان وقوع خطر را بکاهد. از جمله این ریز نکات موارد زیر می باشند:

    در برابر ضربات مکانیکی مقاوم باشد.

    مانعی در برابر کار کردن نباشند.

    نسبت به حرارت بالا و کم مقاومت داشته باشند.

    جریان برق را از خود عبور ندهند.

    ضربه گیر بوده و ارتعاشات ناشی از کار با لوازم مکانیکی را به حداقل برسانند.

    دوام بالایی در برابر مواد شیمیایی و رادیو اکتیو داشته باشد. دستکش هایی که در برابر نفوذ مواد شیمیایی مقاوم بوده و تجزیه نگردند و خود نیز وارد واکنش شیمیایی نشوند از این قبیل می باشند.

    دستکش ایمنی نباید موجب حساسیت شود.

    خوش دست و سبک باشد.

    به راحتی پوشیده شود و از دست خارج گردد.

    تهویه هوا را به خوبی انجام داده و مانع از عرق کردن دست ها شوند.

    انعطاف پذیر باشد.

    قیمت مناسب و مطلوبی داشته باشد.

    ساییده و چروک نشوند.

    دستکش مناسب با دست خود انتخاب کنید، سایز دست ها با هم فرق داشته و دستکشی که استفاده می کنید نباید خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ باشد.

    برای حمل الوار و مصالح باید از دستکش ایمنی کار، چرم یا برش استفاده نمایید.

    قبل از مصرف و پوشیدن دستکش و سالم بودن آن مطمئن شوید.

    برای جلوگیری از فاسد شدن و خرابی دستکش پس از شستشو آن را به مواد ضد رطوبت آغشته کنید.

    دستکش را بر زمین رها نکنید و از تا کردن آن بپرهیزید.

    دستکش نئوپان یک دستکش مناسب برای کار با مواد شیمیایی می باشد.

    در صنایع ذوب و ریخته گری دستکشی از جنس پشم شیشه را انتخاب کنید.

    دستکش لاستیکی یک عایق مناسب در مواجهه با جریان برق است، در هنگام استفاده از این دستکش از نوع آستر دار آن استفاده کنید تا حساسیت پوستی به وجود نیاید.

    دستکش سربی را برای کار با مواد رادیواکتیو انتخاب نمایید.

    به منظور جوشکاری و برش کاری می توانید از دستکش ایمنی چرم استفاده کنید.

    دستکش کار تنوع بسیار بالایی دارد. هر شغل به واسطه خطراتی که برای کارگر و کارفرما دارد نیاز به نوع خاصی از دستکش ایمنی دارد. در مشاغلی مانند جوشکاری خرید دستکش کار چرم مناسب بوده و برای یک کارگر ساختمانی استفاده از دستکش کف مواد مناسب خواهد بود. درخرید دستکش ایمنی ملاک هایی مانند مواد اولیه استفاده شده در ساخت دستکش، خطرات موجود در محیط کار اهمیت زیادی دارد. در صورتی که اطلاعات کاملی در خصوص قیمت دستکش کار و مدل مناسب برای شغل خود دارید می توانید آن را به صورت آنلاین از سایت ایمن ترافیک کالا خریداری نموده و یا  اینکه با شماره داخل سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی کسب نمایید.

    دستکش ایمنی

    malihe
    دوشنبه 24 شهريور 1399 - 21:58
    بازدید : 287

    قوانین ایمنی جوشکاری

    رعایت مسائل و نکات ایمنی در حرفه‌ی جوشکاری یکی از مهمترین فاکتورهایی می‌باشد که جوشکاران و مسئولان کارگاه‌ها باید بدان توجه داشته باشند و آنها را مو به مو در هنگام کار پیاده کنند . باید توجه داشت که در صورت نادیده گرفتن نکات ایمنی و رعایت نکردن این نکات ، خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی رخ می‌دهد که عواقب ناگوار و جبران ناپذیری در پی خواهند داشت. در حین کار کردن با وسایل الکتریکی احتمال برق گرفتگی جوشکار وجود دارد ، بنابراین یک جوشکار باید نکات ایمنی را رعایت کند و از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کند، زیرا بی احتیاطی در حین کار باعث برق گرفتگی و در نهایت بیماری یا مرگ خواهد شد .

    تجهیزات مورد نیاز برای ایمنی جوشکاری

    تجهیزات مورد نیاز برای انجام عملیات جوشکاری موضوعی بسیار مهم و حیاتی در این حرفه می‌باشد که مستقیما با سلامتی فرد جوشکار در ارتباط بوده لذا همواره باید قبل از شروع عملیات جوشکاری از در اختیار داشتن این تجهیزات ایمنی مطمئن باشیم . تجهیزاتی نظیر عینک جوشکاری ، لباس کار مخصوص جوشکاری ، کفش کار جوشکاری ، عینک ایمنی جوشکاری ، ماسک تنفسی مناسب در مکان‌هایی که رفت و آمد هوا وجود ندارد .

    لباس کار مناسب جوشکاری

    در رابطه با لباس کار مناسب جوشکاری باید توجه داشت که لباس کار جوشکاری باید به اندازه کافی مقاوم و ضخیم باشند تا بواسطه ضخامت و جنس خود امکان نفوذ اشعه‌های خطرناک ناشی از قوس حداقل شود یا به صفر برسد اشعه های قوس، نور نامرئی و مرئی بسیار قوی تولید می‌کنند که می توانند چشم و پوست را بسوزانند این اشعه را نمی‌توان دید اما وجود دارند این اشعه‌ها پوست را به سرعت میسوزانند و سوختگی شبیه به آفتاب سوختگی را به وجود می‌آورند .

    همچنین باید توجه داشت که سر آستین‌های لباس کار جوشکاری باید کاملا بسته شود تا جرقه و ذرات مذاب وارد آن نشود بدین منظور استفاده از باندهای کشی یا بند سر دستکش‌ها پیشنهاد می‌شود .

    کفش کار مناسب جوشکاری

    در هنگام انجام عملیات جوشکاری شاید پاشیدن براده‌های داغ و ریز فلز در حین جوشکاری روی پایتان فقط آن را کمی بسوزاند ، اما در حین انجام کار همین حس بسیار گزنده می‌تواند حواس شما را در طول انجام کار به‌ شدت پرت کند و منجر به بروز حادثه‌های خطرناک و غیر قابل جبرانی شود. پوشیدن کفش ایمنی با روکش غیر پلاستیکی، منعطف و البته مستحکم، هم می‌تواند مانع از خستگی مفرط شما در طول ساعت‌های طولانی سرپا ایستادن شود و هم مراقب نسوختن پای شما باشد.

    در نتیجه برای محافظت از پاهای خود در هنگام عملیات جوشکاری توجه داشته باشید که از کفش‌های مناسبی که در بالا گفته شد همواره استفاده نمایید و در نظر داشته باشید که از کفش‌های ساق بلند کفش کار و یا پوتین کار نسوز استفاده نمایید .

    عینک و شیلد مناسب جوشکاری

    باید توجه داشت که برای جوشکاری استفاده از عینک و نقاب و یا شیلد مخصوص جوشکاری امری واجب و ضروری می‌باشد زیرا در موقع برقراری قوس و پس از آن دو نوع اشعه غیر مرئی به وجود آمده است که برای چشم و پوست مضر است. در صورت مشاهده نقاط سفید جلوی چشم پس از برداشتن عینک باید از عینک با شیشه تیره‌تر و در صورت ندیدن حوضچه جوش باید از عینک با شیشه روشن‌تر استفاده کرد.

    به دلیل اثر نامطلوب اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز در هنگام ایجاد قوس باید از نقاب دستی برای جوشکاری های کوتاه و برای جوشکاری‌های بلند مدت از نقاب های ثابت قرار گیرنده روی سر استفاده کرد.

    ایمن ترافیک کالا به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی فروش تجهیزات ایمنی آماده فروش انواع تجهیزات ایمنی اعم از لباس کار، کفش کار، کلاه ایمنی، ماسک ایمنی، دستکش ایمنی و ... است. در صورت نیاز به خرید هر یک از این تجهیزات از فروشگاه ایمن ترافیک کالا دیدن نمایید.

    تجهیزات ایمنی

    malihe
    دوشنبه 24 شهريور 1399 - 21:29
    بازدید : 304

    اهمیت لباس کار و تجهیزات ایمنی

    یکی از دلایلی که میل به استفاده از تجهیزات ایمنی را امروزه روز بالا برده است ، اجرای استاندارد های ایمنی فردی توسط اداره وزارت کار است. اما شاید این تمام دلیل این مقدار تقاضا برای استفاده از لباس برای کار ، کفش کار و سایر ملزومات ایمنی نباشد، اصلی ترین دلیل هزینه های بالای درمانی است که پس از حادثه گریبان گیر فرد حادثه دیده یا کارفرما می شود. بنابراین خرید لباس کار مناسب، کفش ایمنی و کلاه کار استاندارد می تواند درصد خسارت های جانی و مالی را تا حد قابل قبولی کاهش دهد و البته خود این وسایل حفاظت فردی هزینه چندانی ندارد. اما از چه لباسی و یا کفش کاری استفاده کنیم می تواند چالش برانگیز باشد و ممکن است موجب سردرگمی افراد کم تجربه در زمینه خرید لوازم ایمنی مناسب و استاندارد شود.

    خرید لباس کار مناسب

    لباس كار به عنوان یكی از وسایل استحفاظی فردی مطرح می‌باشد و كلیه كاركنان باید با لباس كار مناسب محل كارشان در آنجا حضور بعمل آورند.

    معمولاً لباس كار به عنوان یك پوشش سراسری تنه، دست و پاها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت می‌كند. ساده ترین شكل لباس كار در دو فرم ظاهری بلوز و شلوار یا کاپشن و شلوار (دو تكه) و نوع یكسره (بیلرسوت) می باشد.

    جنس لباس کار از جنس الیاف طبیعی (پلی استر پنبه) و یا درصدی الیاف طبیعی و مصنوعی (فیلامن ویسکوز) و در مواردی تماماً از الیاف شیمیایی و صنعتی تولید می‌شود. بدیهی است هر چه الیاف بكار رفته شده در پارچه طبیعی ­تر باشد، تبادل حرارتی آن آسانتر و لباس به اصطلاح خنک تر است.

    پيش بندهای حفاظتی :‌

    پيش بند از جمله تجهيزات ایمنی از بدن در برابر پاشش مواد می ­باشند. جنس پيش بند با توجه به شرايط استفاده از آن جنس نايلونی (پيشگيری از ريزش آب)، چرمی (جهت پيشگيری از ريزش پليسه جوشكاری)، سربی (جهت حفاظت در برابر پرتوهای راديو اكتيو)، پلی وينيل كلرايد (جهت حفاظت از مواد شيميايی) و ...... انتخاب میشود.

    لباسهای با قابليت ديد بالا (جلیقه های شبــرنگ دار ـ فسفــری) :‌

    اين گونه لباسها به منظور پيشگيری از حوادث ناشی از ضربه و برخورد و به صورت ژاكت، بلوز شلوار با توجه به نوع محل كاربرد، به رنگهاي براق و از جنس­های مختلف ساخته شده و امكان رويت فرد را در شرايط مختلف آب و هوايی و ساعات مختلف شبانه روز فراهم می كنند.

    خرید لباس کار نیاز به تحقیق و بررسی دارد. شرایط محیط کار و خطراتی که در آن وجود دارد تاثیر بسیاری در انتخاب نوع پارچه دارد. پارچه انتخابی شما باید راحتی کارگر، کارفرما و مهندس را فراهم آورده و خطرات موجود در محیط را نیز دفع نماید. پارچه های انتخاب شده برای لباس کار تنوع بسیار زیاد دارد و از پارچه نخی تا ویسکوز و پنبه و جین و کتان در دوخت انواع لباس کار به کار می رود. قیمت لباس کار از مدل دوخت لباس ایمنی و نوع پارچه آن تاثیر می گیرد. تمامی اطلاعات در مورد لباس کار را می توانید از فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا دریافت کنید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در مورد مدل، نوع پارچه و قیمت لباس کار می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

    لباس کار

    malihe
    شنبه 22 شهريور 1399 - 18:36
    بازدید : 265

    انواع کلاه کار

    به طورکلی کلاه کار به دو نوع زیر تقسیم می‌شوند که باید با توجه به نوع کار اقدام به خرید کلاه ایمنی مناسب نمود :

    کلاه ایمنی نوع ۱: برای کاهش نیروی ضربه ناشی از ضربات وارد تنها به بالای سر طراحی می‌شود. به عنوان مثال، این شکل از ضربه ممکن است ناشی از  چکش یا دستگاه میخ‌کوب و یا هر وسیله دیگری از بالا باشد.

    کلاه ایمنی نوع ۲: برای کاهش نیروی ناشی از ضرباتی که ممکن است در بیرون از مرکز و از طرفین و یا از بالای سر باشد طراحی می‌شود. به عنوان مثال، این شکل از ضربه ممکن است ناشی از تماس با گوشه تیز یک تیر جانبی باشد.

    قوانین استفاده از کلاه ایمنی مهندسی و ساختمانی

    استفاد از وسایل محافظتی در هر پروژه عمرانی جزء ضوابط لازم برای شروع و اجرای کار است، از این رو، شرایط استفاده از کلاه کار که بر طبق مقررات ملی ساختمان تدوین شده است در زیر شرح داده می‌شود:

    در کلیه عملیات ساختمانی که در آنها احتمال وارد آمدن جراحات به افراد در اثر سقوط فرد یا سقوط وسایل و تجهیزات و مصالح وجود دارد، باید از‌ کلاه‌های ایمنی استفاده شود.

    پوسته کلاه باید از مواد سخت و بادوام ساخته شود، تمام لبه‌های آن گرد و پرداخت شده نیز باشد. پوسته کلاه باید به طور محکم به کلاف یراقی که روی سر کاربر جای می‌گیرد متصل شود و فاصله آزاد بین کلاف یراق و پوسته کلاه نباید از ۱۹ میلی‌متر کمتر باشد.

    کلاه‌های ایمنی نو یا آنهایی که قبلاً مورد استفاده قرار گرفته باید قبل از این که در اختیار کارگران قرار گیرد، توسط اشخاص ذی‌صلاح کنترل و اجازه استفاده از ‌آنها صادر شود.

    کلیه اشخاصی که در امر ساخت، حمل و ریختن بتن اشتغال دارند باید به پوتین و دستکش حفاظت مجهز باشند.

    در برپایی، نصب و انجام سایر کارهای فلزی باید وسایل حفاظت فردی از قبیل کلاه ایمنی پوشیده شود.

    رنگ کلاه ایمنی

    رنگ کلاه کار به نوع پروژه، بخش، شرکت، صنعت و برخی شرایط دیگر بستگی دارد، ولی به طورکلی به موارد زیر تقسیم می‌شود:

    سفید: مناسب هر مهندس (عمران، مکانیک، برق)، کارفرمایان، معماران، نقشه‌برداران

    آبی: برای برق‌کاران، نجاران و سایر افراد فنی

    قرمز: برای آتش‌نشانان

    سبز: برای مسئولین ایمنی، پرسنل بهداشت و محیط زیست

    خاکستری: برای بازدید کنندگان از سایت و خدمه

    زرد: برای کارگران

    قهوه‌ای: برای جوشکارها و افرادی در موقعیتی با گرمای شدید قرار دارند.

    خوشبختانه امروزه کلاه ایمنی در تنوع بسیار بالایی در ایران تولید می شود و هر فردی با هر توانایی شغلی می توانند بهترین کلاه ایمنی متناسب با شغل خود را از سایت ایمن ترافیک کالا خریداری نمایند. خرید کلاه ایمنی مطابق با شغل و خطرات موجود در محیط کار امری بسیار ضروری است. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان در زمینه قیمت کلاه کار در انواع مختلف، نوع کلاه ایمنی و متریال به کار رفته در ساخت آن با مشاوران و کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

    کلاه ایمنی

    malihe
    شنبه 22 شهريور 1399 - 18:11
    بازدید : 305

    اهمیت کفش کار

    کفش کار شاید برای خیلی از مردم مورد مهمی نباشد . اما برای افرادی که محیط کار کارگاهی دارند و با مصالح ساختمانی و یا کارگاههای تولیدی دیگر در ارتباط هستند و خطرات کاری زیادی متوجه آنها است کفش کار مناسب بسیار اهمیت دارد . در انتخاب کفش کار مناسب باید نکاتی را رعایت کرد مانند مقاومت و دوام و همچنین قیمت کفش کار . راحتی و اندازه که توجه به این موارد میتواند سلامت پا و بدن را در محیط کار بالا ببرد.

    کفش کار

    اگر شما تمام طول روز را در یک محیط صنعتی مشعول به کار هستید، کاری که نیازمند فعالیت و حرکت در تمامی فضای کارگاه است، مقاومت در برابر وسوسه داشتن کفش‌هایی باکیفیت مناسب، بسیار سخت و دشوار است . کفش‌هایی که آرامش را حین فعالیت به شما ارزانی می‌کند.

    توجه داشته باشید که گام برداشتن و راه‌رفتن حین فعالیت در محیط کارگاهی، با قدم‌زدن در حالت عادی کاملا متفاوت است . به همین دلیل کفش‌های کار کاملا متفاوت با کفش‌های پیاده‌روی است. از این رو اگر شما در انبار آمازون مشغول به کار هستید و یا به عنوان یک کارگر در یک محیط کارگاهی اشتغال دارید، باید معیارهای مشخصی را در انتخاب کفش‌های‌تان به کار ببندید . به عنوان مثال کارگری که مشغول بتن‌ریزی است، باید الزامات این کار را در مورد استاندارد کفش‌هایش نیز مد نظر قرار دهد . اما متاسفانه کفش‌های کار کمی پیدا می‌شود که متناسب با شرایط محیطی کار و حرفه شما ساخته و پرداخته شده باشند .

    بطور مثال در کفشی که ویژه برای کار در محیط‌های صنعتی طراحی شده‌است، جذب شوک وارده به کفش بر روی پاشنه متمرکز است . چرا که به لحاظ علمی، پاشنه نقطه‌ای از پاست که بیشتر ضربات وارده به آن بر این نقطه وارد می‌شوند .

    باید توجه داشته باشید، استفاده از کفش‌های پیاده‌روی استاندارد موجب پراکنده شدن شوک بصورت کاملا یکنواخت در تمامی سطح بدن می‌شود. کفش‌هایی که دردهای حاصل از پیاده‌روی‌های طولانی مدت را ازبین می‌برند.

    رابطه کفش و تاثیر آن بر روی روابط اجتماعی

    اگر در انبار آمازون یا در محیط صنعتی مشغول به کار هستید باید از کفش های کار ساق بلندی که دارای قطعات فلزی در پشت و جلو هستند استفاده کنید .

    اما اگر کار شما به گونه ای است که روی بتن راه می روید ویا مدت زیادی مجبور به ایستادن روی سطح بتنی هستید می توانید از کفش های کار اسپرت استفاده کنید توجه داشته باشید این نوع کفش ها به علت وزن زیاد مناسب پیاده روی های طولانی نمی باشند.

    جای تعجب نیست اگر با کفش پیاده روی روی بتن کار می کنید و پس از مدتی سریع خسته شده و دچار درد پا می شوید ، آیا فکر میکنید کفش کار مانند کفش پیاده روی می باشد؟

    به لحاظ فنی خیر

    شاید در نظر اول اینطور به نظر برسد که کفش کار بسیار خسته کننده است اما دقت داشته باشید اشتباه در انتخاب کفش کار می تواند باعث درد پا ، کمر درد ،  ناراحتی پاشنه و حتی اسپاسم در زانو گردد.

    پس چطور می توان یک کفش کار مناسب پیدا کرد و مشخصه های آن چیست ؟

    به طور خلاصه،  ویژگی های اصلی یک کفش کار خوب به شرح ذیل می باشد :

    سیستم قوس پشتی

    جذب شوک به طور مساوی بر روی پای پا گسترش می یابد.

    قوس مناسب در میانه کفی.

    جلو سفت  (دارای نوار فلزی در پشت و جلو)

    کفش کار تولید ایران به واسطه استفاده از چرم ایرانی و تجربه بالای تولید کنندگان ایرانی کیفیت بسیار بالایی داشته و از تولیدات خارجی چیزی کم ندارد. خرید کفش کار در انواع مختلف و برای مشاغل مختلف در سایت ایمن ترافیک کالا مقدور می باشد. تنها کافی است اطلاعاتی در خصوص خطرات موجود در محیط کار خود داشته باشید تا بتوانید بهترین کفش کار مورد نظر خود را خریداری نمایید. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و اطلاعات کاملی در زمنیه قیمت کفش کار، ویژگی شاخص هر مدل و مناسب بودن آن برای مشاغل مختلف کسب نمایید.

    کفش ایمنی

    malihe
    شنبه 22 شهريور 1399 - 15:25
    بازدید : 296

    آشنایی با انواع عینک ایمنی  مناسب هر شغل

    در اثنای انجام کارهای روزمره و یا فعالیهای حرفه ای، همیشه امکان پرتاب ذرات و مایعات یا تابش اشعه به اطراف وجود دارد. این ذرات، جامد یا مایع حتی گاها از بد حادثه، صورت و چشمان ما را هدف می گیرند و این اصلا خوب نیست. پس نتیجه می گیریم باید سلامت و امنیت چشمان خود را بگونه ای مطمءن و اصولی تامین کنیم. بهترین راه خرید عینک ایمنی مناسب با شغلمان است. بر خلاف عینک طبی که دید کاربر را اصلاح می کند، عینک ایمنی وظیفه خطیر مراقبت از چشم در برابر تهدیدات خارجی را بر عهده دارد. تهدیداتی که می توانند باعث آسیب جدی به چشم و یا حتی از دست دادن بینایی شوند. این تهدیدات اما، می توان به ۴ دسته تقسیم کرد:

    ذرات ریز جامد مانند براده های تراشکاری

    ذرات ریز مایع مانند قطرات اسید

     نور شدید عملیات جوشکاری

    گازهای شیمیایی غیر سمی

    ذرات جامد و عینک ایمنی مخصوص آنها

    قبل از هر چیز اجازه بدهید از این دسته چند مثال بزنیم تا موضعمان را بهتر روشن کنیم. فرض کنید در حال کار نجاری و کوبیدن میخ بر روی یک الوار هستید. تکه های کوچکی از الوار می شکنند و به چشم شما برخورد می کنند. یا فرضا در حال بستن میخ آویز بر روی سقف جهت نصب لوستر هستید و خرده های گچ سقف روی چشم شما می ریزند. منظور از ذرات جامد، قطعات کوچک و ریز است. این نوع عینک ایمنی را  عینک سنگ زنی  می نامند و در صنایع کاربرد گسترده دارد. اصطلاح سنگ زنی از عملیات سنگ زنی مته ها و فرزها در کارگاهها گرفته شده است که براده های زیادی به اطراف منتشر می کند و در این زمینه شاخص است. نوع کلاسیک و معروف عینک سنگ زنی  عینک سنگ زنی بغل توری  است که نواحی اطراف چشم، با یک قطعه منحنی شکل توری بسته می شود. توری از این جهت که مانع دید کاربر نشود ولی ذرات نیز از آن قسمت عبور نمی کنند.

    ذرات مایع و عینک ایمنی مخصوص آنها

    نمونه شاخص ذرات مایع خطرناک، قطرات اسید و مواد شیمیایی است و مکان شاخص وجود این ذرات آزمایشگاه است. در طی انجام آزمایشات مختلف در آزمایشگاهها، مواد شیمیایی و اسیدی مختلفی مورد استفاده دارند و بسیار محتملست که در حین جابجایی بین ظروف قطراتی به سمت چشم کاربر پرتاب شوند. در این هنگام نیاز به  عینک ایمنی آزمایشگاهی  بسیار احساس می شود. این محصول از نظر تیپ کلی مانند عینک ایمنی سنگزنی است و لنز شفاف دارد. با این تفاوت که قدری ظریف تر بوده و معمولا به شکل اسپرت و گربه ای طراحی می شود. در ضمن مانند عینک سنگزنی محافظ توری ندارد.. ساده ترین و ارزانترین محصول این دسته،  عینک آزمایشگاهی مدل UV400  می باشد که در آزمایشگاههای مدارس نیز زیاد استفاده می شود.

    نور شدید جوشکاری

    یکی از آسان ترین راههای از بین بردن قرینه چشم، نگاه مستقیم به نور شدید ناشی از جوشکاری می باشد. البته برای این منظور از نور خورشید هم میتوان کمک گرفت! ولی برای حفظ سلامت بینایی، در هنگام عملیات جوشکاری حتما باید از عینک جوشکاری استفاده کرد. شدت بالای پرتوهای ناشی از قوس الکتریکی می توانند آسیبهای جدی به اعصاب بینایی ما وارد کنند. با بکارگیری عینک جوشکاری  از شدت بالای این پرتوها کاسته و آنها را به سطح شدت نورهای عادی می رسانیم. عینک های جوشکاری تیره هستند و میزان تیرگی متفاوتی دارند. میزان تیرگی لنز عینک جوشکاری را Shade می خوانند که از عدد ۵ تا ۱۴ متغیرست. ا

    گازهای شیمیایی غیر سمی

    همانطور که می دانیم گاز فرارست و به راحتی از کنار فریم عینک ایمنی عبور می کند و به چشم کاربر می رسد. بسیاری از گازهای شیمیایی باعث سوزش شدید در چشم کاربر می شوند و مشکلات زیادی را در هنگام انجام کار بوجود می آورند. برای حل این مشکل نوع دیگری از عینک ایمنی به نام گاگل ایمنی استفاده می شود که بر خلاف عینک دارای دسته نیست و در عوض با یک کش در پشت سر روی چشمان کاربر مستقر می شود. گاگل ایمنی تمامی نواحی دور چشم را پوشش داده و هیج منفذی برای عبور گاز باقی نمی گذارد. ضمنا از نظر شکل ظاهری، شبیه عینک اسکی می باشد. نمونه خیلی محبوب این محصول،  گاگل ایمنی SG-234 می باشد. لنز گاگل های ایمنی مانند عینک آزمایشگاهی معمولا سفیدست. البته انواع تیره جهت کار جوشکاری هم دارد که خیلی مصرفی طرفدار ندارند.

    ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی این آمادگی را دارد که در صورت تماس شما با شماره های داخل سایت مشاوره کاملی درباره قیمت عینک کار، نحوه انتخاب بهترین عینک ایمنی دریافت نمایید. ایمن ترافیک کالا به عنوان تولید کننده عینک ایمنی خرید آنلاین محصولات را برای مشتریان خود فراهم آورده است.

    عینک

    malihe
    شنبه 22 شهريور 1399 - 14:46
    بازدید : 287

    دستکش ایمنی

    اولین اصل برای انجام هرکاری ایمنی است. همانطور که می دانید تمام تکنسین‌ها قبل از شروع دوره کاری خود، باید دوره‌ای برای آمادگی و آموزش ایمنی بگذرانند. گاهی کاری که فرد، قرار است انجام دهد نیاز به استفاده از ابزار حساس و خطرناک دارد و یا اینکه به طور کلی محیط کاری شرایط سختی دارد و شخص باید با تجهیزات کامل وارد محیط کاری خود شود. حتی ریز‌ترین نکات مربوط به ایمنی را حتما رعایت کنید، مهندسان و محققان پس از تحقیق و آزمایش این قوانین را وضع کرده اند و واقعا ریسک اتفاق برای همه وجود دارد پس با حفظ ایمنی در کار، جان اشخاص حفظ می شود.

    یکی از وسایلی که جز ایمنی کار است، دستکش می باشد که قیمت دستکش ایمنی بر حسب حرفه و نوع کاربرد، جنس و ظاهر آنها با هم تفاوت دارد . با این مطلب همراه باشید تا انواع دستکش ایمنی و کاربرد آنها را بررسی کنیم.

    دستکش ایمنی چیست؟

    همان طور که گفتیم استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی برای کار بسیار مهم است و بیشترین اولویت را دارد. یکی از قسمت‌های بدن که باید همیشه مورد توجه باشد و ایمنی آن در کار، حفظ شود، دست‌ها هستند. دقیقا بیشترین کار را دست‌ها انجام می‌دهند و گاهی امکان دارد که حادثه‌ای در محیط کار برای دست‌ها رخ دهد که قابل جبران و بازگشت نباشد. پس در اینجا اهمیت دستکش ایمنی واضح است. در حرفه‌هایی مانند آتش نشانی، محیط های شیمیای، کارگاه‌های صنعتی که دارای دستگا‌ه‌های فرز و مته و جوشکاری هستند و غیره استفاده از دستکش ایمنی بسیار مهم است.

    البته این را هم در نظر بگیرید که برای انجام کار با هر دستگاهی باید به دستورالعمل‌ها توجه کنید چون برای مثال ممکن است از دستکشی استفاده کنید که مناسب نباشد و تسلط و دقت شما را برای انجام کار پایین بیاورد. پس حتما از دستکش مناسب و مخصوص استفاده کنید. همچنین هر نوع دستکش ایمنی باید با کیفیت و کار آمد باشد و باعث تعریق و یا حساسیت در مصرف کننده، نشود. حرکت دست باید در تمام دستکش‌های ایمنی راحت باشد و طراحی مکانیکی این دستکش‌ها به گونه‌ای باشد که فعالیت مصرف کننده را کمتر و یا محدود نکند.

    انواع دستکش‌های ایمنی

    دستکش ایمنی آتش نشانی

    این دستکش‌ها برای آتش‌نشان‌ها و برای محیط های عملیاتی طراحی می شوند که درجه حرارت بسیار بالا است همچنین در بعضی از این عملیات، آتش نشان لازم است که مستقیما با آتش تماس داشته باشد. بنابراین الیاف و جنس این دستکش‌ها نسوز است و حالت مکانیکی مناسبی دارد که تسلط و دقت آتش نشان را کم نکند.

    دستکش ایمنی در برابر الکتریسته

    این دستکش‌ها عایق جریان الکتریسته هستند و افرادی که با برق سر و کار دارند بسته به میزان ولتاژ باید از این دستکش‌ها استفاده کنند. از جمله مصرف کنندگان این دستکش‌ها می توان به تکنسین‌های سازمان برق و یا متخصصان طراحی و پیاده سازی دکل برق اشاره کرد.

    دستکش ایمنی در برابر مواد شیمیایی

    این دستکش‌ها معمولا از جنس لاستیک و یا انواع پلیمر غیر حلال در اسید ساخته می شوند. البته نوع و جنس این دستکش‌ها بسیار متفاوت است چون هر اسیدی خصوصیات خود را دارد و می‌تواند محدود‌ه‌ای از مواد را از بین ببرد.

    دستکش ایمنی در برابر برش

    این دستکش ها از قسمت‌های بیرونی تشکیل شده است که مانند زنجیر‌های ریز به هم پیوسته است. این دستکش به ویژه مناسب افراد در کشتارگاه‌ها و قصابی‌ها می‌باشند. همچنین افرادی که باید شیشه جا به جا کنند نیز از این دستکش‌ها استفاده می‌کنند.

    دستکش کار تنوع بسیار بالایی دارد. هر شغل به واسطه خطراتی که برای کارگر و کارفرما دارد نیاز به نوع خاصی از دستکش ایمنی دارد. در مشاغلی مانند جوشکاری خرید دستکش کار چرم مناسب بوده و برای یک کارگر ساختمانی استفاده از دستکش کف مواد مناسب خواهد بود. درخرید دستکش ایمنی ملاک هایی مانند مواد اولیه استفاده شده در ساخت دستکش، خطرات موجود در محیط کار اهمیت زیادی دارد. در صورتی که اطلاعات کاملی در خصوص قیمت دستکش کار و مدل مناسب برای شغل خود دارید می توانید آن را به صورت آنلاین از سایت ایمن ترافیک کالا خریداری نموده و یا  اینکه با شماره داخل سایت تماس بگیرید و اطلاعات کاملی کسب نمایید.

    دستکش کار

     

    malihe
    شنبه 22 شهريور 1399 - 14:09
    بازدید : 255

    آینه محدب ترافیکی بر حسب کاربرد

    آینه محدب ترافیکی  براساس کاربرد به دو دسته کلی آینه سرپیچ جاده و آینه محدب پارکینگ تقسیم می شود که هر یک از آن ها را برای شما معرفی نموده و کارایی های آن را ذکر خواهیم نمود.

    آینه سرپیچ جاده

    آینه سرپیچ جاده همان طور که از نام آن مشخص است در پیچ جاده ها به جهت دید بهتر نصب می شود. به احتمال زیاد در هنگام مسافرت و یا گردش های خود با پیچ هایی که در جاده ها وجود دارد مواجه شده اید و اگر دقت فرموده باشید سرپیچ ها از آینه هایی استفاده می شود که به آن ها آینه سرپیچ جاده می گویند و به جهت دید بالاتر در جاده ها و سرپیچ ها مورد استفاده قرار می گیرند. وجود آینه سرپیچ جاده در مناطق کوهستانی و مسیرهای پرپیچ و خم بسیار مهم می باشد. آینه سرپیچ جاده از نوع محدب می باشد که بازتاب تصاویر را در زاویه مخالف به نمایش می گذارد و می توان نقاط خارج از دید را به راحتی مشاهده نمود. آینه سرپیچ جاده در دو نوع آینه محدب شیشه ای و آینه محدب پلی کربنات تهیه و تولید می شود و در شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم می باشند. محل نصب آینه سرپیچ جاده معمولا در پیچ های خطرناک که دارای دید کافی نمی باشند و یا ورودی خیابان ها، چهار راه ها و کوچه های بزرگی که دارای دید مناسبی نمی باشند، است. برای آگاهی از اندازه انواع آینه سرپیچ جاده می توانید راهنمایی های خود را از مشاوران سایت ایمن ترافیک کالا دریافت نمایید تا بتوانید به راحتی آینه سرپیچ جاده را در اندازه مورد نظر تهیه نمایید.

    آینه محدب پارکینگ

    آینه محدب پارکینگ به دلیل برآمده بودن و سطح کوژی که دارند می توانند تصاویر را با کیفیت و وضوحی بالا نمایش دهند. آینه محدب پارکینگ امروزی اغلب از جنس شیشه ای و پلی کربنات می باشد و اندازه آن ها به گونه ای است که مناسب برای فضاهای مختلف پارکینگ ها می باشد. آینه محدب پارکینگ به دلیل بزرگ یا کوچک بودن اندازه پارکینگ ها می تواند در اندازه های مختلفی تهیه و تولید شود. استفاده از آینه محدب پارکینگ به منظور دیده شدن نقاط کور و مخفی در پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از آن ها بدون قاب و یا به صورت قاب دار می باشند. آینه محدب پارکینگ در حالت بدون سایه بان (بدون ابرو) و یا به همراه با سایه بان (ابرو دار) می باشد اما از آن جایی که فضاهای پارکینگ به صورت سر پوشیده می باشد به همین جهت آینه محدب پارکینگ اصولا بدون سایه بان می باشد.

    کلام آخر

    خرید آینه محدب پارکینگی و نصب آن در نقاط کور پارکینگ، جاده و خیابان ها از الزامات به حساب می آید. باید دقت داشته باشید که آینه مناسب برای محیط را خریداری نموده و در مکان مناسب نصب نمایید. اگر قصد نصب آینه محدب ترافیکی در جاده های شهری و برون شهری را دارید بهتر است از انواع پلی کربنات و فریم دار آن استفاده کنید. اما در محیط های بسته می توان از انواع آینه محدب شیشه ای بدون فریم نیز استفاده کنید. قیمت آینه محدب پلی کربنات بیشتر از انواع شیشه ای است؛ اما ماندگاری بیشتری نیز دارد. در صورت نیاز به مشاروه در مرد انتخاب آینه محدب می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید. ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی، انواع آیینه محدب ترافیکی را نیز تولید و در محل مورد نیاز شما نصب می نماید.

    آینه محدب

    malihe
    شنبه 15 شهريور 1399 - 16:49
    بازدید : 299

    تاریخچه بشکه ترافیکی­

    تا اواخر سال 1980، در ایالات متحده جهت هشدار به رانندگان برای فعالیت‌های ساخت و ساز کنار جادهای از گالن‌های فلزی استفاده میکردند. رنگ گالن‌هانارنجی بوده و داخل آنهاراازشن،ماسهویا آب پر میکردند تا گالن‌هاسنگین شوند و هنگام برخورد وسیله نقلیه صدمات و خسارات جبران ناپذیری به خودرو و سرنشینان وارد نشود. با گذر زمان گالن‌های فلزی جای خود را به بشکه‌های پلاستیکی نارنجی رنگ دادند و تا سال 1990 بشکه‌ فلزی بطور کامل از سطح بزرگراه‌ها و جاده‌های ایالات متحده جمع‌آوری شدند. امروزه استفاده از بشکه ‌ایمنی پلاستیکی در تمام کشورهای دنیا به شکل‌های متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرد و نسبت به خیلی از موانع و راهبند های ترافیکی نظیر مخروط ترافیکی نیرومندتر و مستحکم‌تر است. درایران نیز بشکه ها به رنگ زرد تولید میشود و برای دید بهتر رانندگان از نوارهای شبرنگ در آن استفاده میشود. بشکه زرد ترافیکی بطور معمول در ساخت و ساز و عملیات‌های عمرانی جادهای کاربرد دارد.

    ضرورت استفاده از بشکه ترافیکی

    تا بحال برایتان پیش آمده با عبور از خیابان‌ها و جاده‌ها، بلوکه‌ها و بشکه‌های زرد قرار داده شده در حاشیه مسیر نظرتان را بخود جلب کرده باشد. بشکه زرد ترافیکی یکی از انواع تجهیزات ترافیکی است که در گروه جداکننده‌ها نظیر استوانه ایمنی، مخروط ایمنی و …قراردارد. ازاین محصول برای جداسازی و افزایش ایمنی محیط‌‌هایی مثل خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، جاده‌ها، کارخانه‌هاو…مورد استفاده قرار میگیرد. از این محصول در راه‌ها برای کنترل ترافیک استفاده میشود و همچنین برای هشدار دادن به رانندگان از فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز جاده‌ها بکار میرود. میتوان گفت بشکه ایمنی یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات در ایمن کردن جاده ‌است و علاوه بر این از بشکه ‌ترافیکی پلاستیکی میتوان بعنوان علایم هشدار و راهنمایی جهت مشخص کردن مسیرهای انحرافی و یا تمام شدن جاده‌ها نیز استفاده کرد. از دیگر موارد استفاده می‌توان به قرار دادن این بشکه‌های ایمنی قبل از گاردریل اشاره کرد تا در صورت اشتباه راننده به هر دلیلی پیش از برخورد با گاردریل، با بشکه‌های ترافیکی برخورد کرده و از شدت صدمات وارده کاسته شود.

    خرید بشکه ترافیکی

    خرید بشکه ترافیکی علاوه بر کنترل ترافیک در کارگاه های ساختمانی نیر کاربردی است. این تجهیزات ترافیکی در ابعاد مختلف ساخته می شود و هر کدام از آنها برای مکان و زمان مختلفی مناسب هستند. بشکه ترافیکی بر اساس ابعاد و نوع شبرنگ؛ داشتن درب و بدون درب بودن متفاوت خواهد بود. بشکه ترافیکی همه از پلی اتیلن ساخته می شود که از بهترین پلیمرها پلاستیک است. رنگ آن اغلب نارنجی رنگ است و در آن از شبرنگ استفاده می شود تا دید مناسبی در شب داشته باشد. همین امر میزان تصادفات را کاهش داده و امنیت خیابان و جاده ها را تامین نمی نماید. فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا فعال در زمینه فروش تجهیزات ترافیکی، انواع بشکه ترافیکی را با بهترین کیفیت، در سایزهای مختلف و تولید شده از مرغوبترین مواد اولیه به مشتریان محترم ارائه میدهد. قیمت بشکه ترافیکی طبق تعرفه و خرید بشکه ترافیکی به صورت آنلاین و دیگر تجهیزات ترافیکی نظیر استوانه ترافیکی، نیوجرسی ترافیکی، کله قندی ترافیکی و …به آسانی از ایمن ترافیک کالا صورت میگیرد و شما با ثبت سفارش میتوانید بصورت آنلاین خرید خود را انجام دهید.

    بشکه ترافیکی

    malihe
    شنبه 15 شهريور 1399 - 17:52
    بازدید : 268

    بهترین کلاه کار دنیا

    با توجه به اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی حین کار، امروزه استفاده از انواع کلاه کار بیشتر از قبل مورد توجه کارفرمایان و صاحبین مشاغل است.

    1. کلاه ایمنی صنعتی Evolution Deluxe 6161 280-EV6161-10

    خرید کلاه ایمنی صنعتی و استفاده از آن برای شاغلین در کارخانه های صنعتی، پتروشیمی، خودروسازی و ... الزامی است. یکی از بزرگترین برندهای تولید کنده کلاه صنعتی Evolution است. این برند با ارائه مدل Deluxe 6161 280-EV6161-10 توانست خود را در بین بهترین های سال 2020 قرار دهد. این کلاه ایمنی لبه دار از پلی اتیلن ساخته شده است. دارای منافذی است که جریان هوا را در داخل کلاه به جریان می اندازد. از محصولات مشابه ایرانی این محصول می توان به کلاه ایمنی صنعتیhatter man IT-404، کلاه ایمنی صنعتی-بدون عینکIT-426، کلاه ایمنی صنعتیhatter man IT-404  و ... اشاره نماییم. این محصولات همگی از پلی اتیلن ساخته شده اند. یراق داخلی آنها مستحکم طراحی شده است و وجود منافذ در آنها گردش هوا را داخل کلاه آسان می نماید.

    1. کلاه ایمنی کوهنوردی و غارنوردی Petzl Sirocco

    شرکت پتزل از پیشگامان تولید کلاه کوهنوردی و غار نوردی است. به صورت کلی کلاه ایمنی کوهنوردی بسیار سبک است و به واسطه بندهایی زیر گردن سفت می شود. این کلاه می تواند سر شما را در برابر سقوط سنگ ریزه ها حفظ نماید. ایمن ترافیک کالا نیز با ارائه انواع محصولات این شرکت  مانند کلاه ایمنی کوهنوردیPetzlElos، کلاه ایمنی غارنوردی پتزل، کلاه ایمنی معدن پتزل،  کلاه ایمنی کوهنوردی پتزل شرایط خرید کلاه ایمنی کوهنوردی با کیفیت را فراهم آورده است. کلاه کاسکت کوهنوردی نقاب دار و کلاه ایمنی سبک سنگ نوردی از تولیدات ایمن ترافیک کالا هستند. قیمت کلاه ایمنی کوهنوردی خارجی نسبت به تولیدات ایرانی بیشتر است. مهمترین ویژگی محصولات ایمن ترافیک کالا سبکی و مقاومت بالای آنها می باشد.

    1. شیلد محافظ کلاهی

    شیلد محافظ یکی از بهترین انواع محافظ سر و صورت است. این محصولات به تازگی بیشتر مصرف را در بین کادر درمان دارد. برندهای بزرگی در زمینه تولید شیلد محافظتی فعالیت دارند که از بزرگترین آنها باید به j.thadhani and co اشاره کرد. این برند در زمینه تولید شیلد محافظ انواع کلاه ایمنی فعالیت می کند. شیلد محافظ کلاهی این برند قابلیت تغییر سایز داده و از بهترین انواع طلق ساخته شده است. ایمن ترافیک کالا نیز با تولید شیلد محافظ Shield safety face IT-320، شیلد های محافظ صورتIT-332، شیلد محافظ صورت Blue Eagle IT-322 و ... سعی نموده است محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب وارد بازار ایران نماید. این برند حتی فنر رابط شیلد و کلاه و طلق مناسب برای انواع کلاه ایمنی و کلاه های ساده را نیز عرضه نموده است. با خرید این تجهیزات می توانید هر نوع کلاهی را به یک کلاه ایمنی تبدیل نمایید. 

    کلام آخر

    همانطور که می دانید استفاده از کلاه ایمنی در بسیاری از مشاغل جزء مهمترین موارد حفاظت شخصی به شمار می آید. خوشبختانه امروزه کلاه ایمنی در تنوع بسیار بالایی در ایران تولید می شود و هر فردی با هر توانایی شغلی می توانند بهترین کلاه ایمنی متناسب با شغل خود را خریداری نمایند. خرید کلاه ایمنی مطابق با شغل و خطرات موجود در محیط کار امری بسیار ضروری است. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان در زمینه قیمت کلاه کار در انواع مختلف، نوع کلاه ایمنی و متریال به کار رفته در ساخت آن با مشاوران و کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید. ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع کلاه ایمنی، در رنگ های مختلف می باشد. این مجموعه علاوه بر فروش اینترنتی محصولات خود، نمونه های با کیفیت خارجی را نیز گردآوری نموده است. در صورت تمایل به دریافت مشاوره می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و از اطلاعات کاملا کارشناسان ما بهره مند شوید.

    کلاه ایمنی

    malihe
    يکشنبه 16 شهريور 1399 - 4:31
    بازدید : 303

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 49
    تعداد کل نظرات : 0

    خبرنامه